Thursday, May 5, 2011

Rezeki kerja...

Alhamdullillah..
Walaupun kos aku merupakan antara kos yang agak sukar untuk mencari pekerjaan, tapi aku sangat bersyukur kerana Allah telah memberikan banyak jalan untuk aku..

Seperti dalam post yang lepas, aku sememangnya merancang untuk berehat dan menyiapkan thesis dalam bulan May.. dan dalam masa yang sama menunggu keputusan interview daripada beberapa institution.. Antara jawatan yang aku mohon:


1. Clinical Dietitian
2. Catering dieitian (tapi yang ini aku saja-saja mohon)

Selain itu, aku ada juga mohon scholarship untuk menyambung pengajian di peringkat Master.. cuma keputusan masih belum keluar..

Tetapi, 3 jam sebelum post ini diterbitkan, aku telah mendapat satu lagi tawaran untuk menjadi diet consultant di sebuah syarikat (dirahsiakan nama nya). Dan jawatan itu diperlukan segera.. Mereka perlukan jawapan 'YES' or 'NO' dari aku.. dan if 'YES', insyaallah aku akan bekerja seawal yang mungkin..
Oh... hati rasa berbelah bagi.. Mahu terima atau tidak??
Menurut hati, 60% mahu.. 40% tidak pasti...

Sememangnya aku minat dalam dunia perniagaan.. (betul tak En.Ep?).. hehe..
Haruskah aku terima? hanya mempunyai 24jam untuk memberikan jawapan.. If aku terima, mungkinkah thesis (hard cover) akan lambat dihantar atau tidak dihantar langsung?? kui3x....

p/s: Keputusan peperiksaan terakhir belum keluar lagi..


6 comments:

9 said...

solat sunat istikharah~hik2...nway...tahniah (^~^.)/ good luck~

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

to 9:
hehe.. terima kasih.. all da best to u too... setahun jer lagi k.. =p

chanz said...

wah tahniah! fikir betul2...:)

3p4h said...

Ssungguhnya pilihan/peluang memang ada, dan sangat banyak (bagi orang yang mencari).

Cumanya sekarang ini, apa yang penting adalah FOKUS.

Tetapkan ultimate fokus dlu bro!

p/s: Maaf aku dah slow blogging atas sebab-sebab tertentu -_-''

p/s/s: Boleh ke tak hantar hardcover thesis?

tok janggut said...

aku tak mencari lagi ni...cuak...

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

to chanz:
tak sempat nak fikir betul2, dah jadi tak betul.. huhu~ (Refer to latest entry k)

to 3p4h:
yes.. FOCUS!.. After what had happened, I realize that, Real life is not that easy...

p/s/s: Aha.. tak tahu la boleh ke tak.. Tapi hantar jer la.. Its not a big deal pun kan..

to Tok Janggut:
Bak kata 3p4h: Biar lah tak banyak minta kerja mana-mana pun, yang penting sekali minta bleh dapat.. hehe.. kan2?

p/s: Perlu ke tok mencari? bukan dah ada ke? =p