Oleh kerana kos sara hidup meningkat, manusia lebih memilih untuk membeli pada harga murah lebih-lebih lagi apabila adanya promosi. Kualiti tidak lagi menjadi keutamaan. Penjimatan kos.
Namun, malang sekali apabila aku melihat perbuatan manusia yang seperti sudah hilang pertimbangan dek kerana duit dan promosi. Beberapa hari lepas, aku sempat menyaksikan telatah manusia yang tidak ubah seperti 'lalat menghurung tahi' [analogi spontan En.E]. Lalat itu aku merujuk pada manusia yang tidak bersifat manusia. Kerana promosi setiap barang bernilai RM 5, nilai-nilai murni terus lenyap dan hilang.
Ramai manusia kini sudah buta dengan dunia. Malah, ada yang boleh dibeli dengan wang ringgit. Lebih malang apabila ada yang terlupa bahawa dunia ini adalah tumpangan sementara.
Huhuuuu~.. Manusia oh manusia.
Namun, malang sekali apabila aku melihat perbuatan manusia yang seperti sudah hilang pertimbangan dek kerana duit dan promosi. Beberapa hari lepas, aku sempat menyaksikan telatah manusia yang tidak ubah seperti 'lalat menghurung tahi' [analogi spontan En.E]. Lalat itu aku merujuk pada manusia yang tidak bersifat manusia. Kerana promosi setiap barang bernilai RM 5, nilai-nilai murni terus lenyap dan hilang.
Ramai manusia kini sudah buta dengan dunia. Malah, ada yang boleh dibeli dengan wang ringgit. Lebih malang apabila ada yang terlupa bahawa dunia ini adalah tumpangan sementara.
Huhuuuu~.. Manusia oh manusia.
No comments:
Post a Comment