Wednesday, June 6, 2012

Sedih dalam tawa

Bila kita ketawa dan gembira,
pasti orang ingat kita tiada masalah dan happy..
Namun itu bukan aku...

Ya!
Memang benar aku suka mengusik
Dan kadang aku ketawa..
tapi..
itu hanyalah untuk mengubat hati yang lara
Dalam kesedihan...
Aku melihat 'mereka-mereka' yang aku kasihi..

Tolong..
Tolong..
Tolong..
Jangan hentikan tawa ku...
Jangan hentikan gurauan ku...

Izinkan aku untuk terus bergurau...
Izinkan aku untuk terus ketawa...
Agar bisa aku jalani..
sebagai..
Seorang abang yang mengasihani dan menyayangi..


Pada Nya...
Aku memohon agar tabahkan hati ku...
Berikan ku kekuatan...
Berikan ku kefahaman...
Berikan ku ketabahan...
Untuk membantu 'mereka' semua..

Hanya mereka yang faham akan mengerti...

Sedih dalam tawa..

3 comments:

~candlesky~ said...

"Where there is no struggle, there is no strength."

"Berdoalah kepadaKu, niscaya akan Aku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembahKu akan masuk neraka dalam keadaan hina dina"
(Al-Mu'min:60)

3p4h said...

Senyum tak perlu kata apa-apa =)

Pabila di perantauan, hilang sebentar tangisan itu. Tapi tika berpijak di alam nyata, tangisan itu kembali semula.


p/s: Hey, apa khabar di perantauan tempoh hari?

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

Candlesky:

Syukran!

3p4h:

Tangisan di mana-mana..

Alhamdulillah... selamat pergi dan pulang..

p/s: Selamat datang ke Msia!