Tuesday, January 19, 2010

Maner nak carik duit..??

Uh... skrg nih sumer nak guner duit. Kalo tak da duit, apa pun tak jadi.. Dis sem duit aku cepat giler surut.. tak tau la ape benda yg aku blanja.. Eventhough org kate kalo dpt scholar ni, duit byk.. tp for me it doesnt mean anythin if u fail to manage da money, ryte?? da more u get, da more u need.. hehe...


Start short sem naty, sume student da stat praktikel.. kalo kos aku, praktikel 2 bulan lebey tanpa henti.. huhu.. So, utk praktikel kali nih, aku dpt kat IJN (Institut Jantung Negara).. first time aku tgk list nama aku dpt kat IJN, aku agak terkezut beruk la.. sbb tak terjangka dpt kat situ.. rase mcm berat giler nak praktikel..

Talk bout money, it really makes me tense.. yer la, praktikel kat KL, plus aku tak der sedara-mara nak tumpang, n tak der transport.. agak pening la nak PK sume tu.. kos sara hidup agak tinggi.. duit simpanan plak dah makin sikit.. beli brg2 keperluan yg tak leh dielakkan (harga satu brg beribu2)..

What shud i do ea?? haruskah aku berpuasa sepanjang praktikel... huhuh....!!

7 comments:

3p4h said...

Rasanya nk kne wat lg Financial Seminar, n ko wajib join.. Hee

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

haha... kalo p tp duit da abes, leh tmbh duit smula ker?? :p

3p4h said...

Boleh je... Tiada yg mustahil d dnia ni =) He5

9 said...

em..pctcl mmg byk mkn duit~tmbh kos yg byk pctcl nie..huhuhu

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

betul2x... so kene sediakan payung sblm ujan.. huhuhu..

~candlesky~ said...

Madan... Buatlah muka kesian kat kitchen IJN tu..huuuu.. InsyaAllah dpt mkn makanan yg besh2 tu=)

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

to Kini: hehe.. insyaallah.. yg pasti hari2 kami wat soft diet.. :)