Wednesday, August 26, 2009

hello, aku GERD lah!

Assalamualaikum!
Beberapa hari ni, GERD dgn sengaja dah serang aku.. Mmg stiap tahun puasa, & untuk tahun ni aku kene hadapi GERD yang mmg sakit giler!.. adusss..! Only God knows how painful it is..! But, time awal2 kene, if im not mistaken 2nd day puasa, aku just tahan je la.. uhhh.. dgn harapan akan baik sendiri.. Sbb aku cuba la wat treatment by my own way.. (based on my readings..). Unfortunately, as days passed, aku rasa makin sakit and the condition is getting worse.. believe me!
TENAT!!!
Tapi only 'E' je la yg tau.. Ye la, takkan la nak bangga plak dgn sakit yg ade ni kan?? lagipun, sendiri sakit, sendiri tanggung la! haha...
Nak di jadikan cerita, tadi ada jamuan berbuka (deputy dean Nursing bg makanan FREE.. Yeah!).. So ramai la yang makan di rumah aku termasuk jiran2 dari sebelah rumah.. hehe.. mmg meriah..! So, mmg cheerful la 1st time berbuka di rumah sendiri.. (*sblm ni tak pernah..). Tibe2, waktu dah nak dekat azan, aku rasa sakit giler kat bahagian ULU HATI.. Ahhhhh!!!
GERD MENYERANG!!
Terus hilang mood aku nak berbuka beramai-ramai.. mmg sakit yg teramat! So, naseb baik la ader assignment yg WAJIB DI SIAPKAN HARI INI.. boleh la aku 'buat2' wat assignment.. Dalam hati mmg geram giler tgk bebudak ni makan dengan slumber. Hello! korang tak nampak ke aku sakit?? ahhaa... Ada la sorang dua yang 'mengkritik' aku sbb tak join diorang makan skali.. huhu.. nak wat cam mana.. terima je lah kan.. Malas nak panjang2 kan story.. lagipun better diorang tak tau drpd tau ttg GERD aku ni..
Dlm kul 8.15pm, after dah siap assingment, aku pun rasa ok la.. GERD effects pown dah kurang.. so its time to BERBUKA!!.. hehe.. Walaupun dah ok, tapi still ada rasa sakit time aku makan.. uhh.. mmg puasa kali ni penuh dgn dugaan.. Lastly, aku pun minta la sorang housemate aku untuk belikan GAVISCON.. mmg ubat untuk GERD.. masuk iklan tau!!.. harga mmg mahal la, tapi affordable.. huhu... Thanks 'I'
PAIN IN REST
dah makan ubat, rasa mcm bertambah sihat.. kurang la sakit GERD ni.. harap2 dah OK sepenuhnya.. ye la, mmg terseksa dan tertekan giler dgn sakit ni..! Hopefully, dgn better health ni, aku dapat perform untuk presentation esok.. OK!
chow!

6 comments:

Jepah said...

present baik2 ye esok... =p

scOotBerry said...

asek2 E je.dr aritu pOn E..jeles lah mcm ni.ehem.kOrang ade ape2 ke?wahahaha!

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

to jepah:
my Presentation was in grade C!

to intan:
eitsss! E tu rumate r.. huhhhuu...

Unknown said...

To intan.dayana: Ha5... Kak tan jeles? Apakah? =P Da 3 thn jd rumate, so msg2 da msk la dgn prangai msg2. Kan Dan?

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

Yep Ep...

Anonymous said...

salam, nak tanya... gerd ada skli dgn rasa jantung berdebar tak macam saya?