Tuesday, July 12, 2011

I have decided!!

Setelah berbulan-bulan (bulan madu) menunggu jawapan dari company XXX dan YYY, whereby I'm expecting to be called-for-duty or at least be informed about my status either accepted or not within these few months (April to June) after the interview, I finally decided to stop waiting!.


Penantian adalah suatu penyeksaan! Yes, it is!.. especially on something uncertain. So, memandangkan sekarang sudah pertengahan Julai and my savings pun dah almost flat, I must find a work or (if necessary, works) regardless of my interest. Memang sedih apabila plan asal or plan A tak menjadi and terpaksa proceed dengan plan B or C. Tapi, manusia hanya mampu merancang, Allah menentukan segalanya.. and I always believe ketentuan Allah itu yang terbaik untuk setiap hambanya.. He knows the best!

Untuk kengkawan yang sudah bekerjaya, tahniah untuk you all!.. bagi yang belum lagi, teruskan berusaha mencari peluang pekerjaan yang ada.

p/s: Sahabat yang baik dan ikhlas akan sentiasa bersama sahabatnya disaat senang dan susah.. Renung-renungkan..

2 comments:

tok janggut said...

insya Allah ade rezeki yg lain... jgn berputus harap n teruskan berusaha...

3p4h said...

Pengharapan disandarkan hanya pada-NYA.

Yakin!

Macam mana kita rancang pun, kalau Allah kata tu bukan untuk kita, maka yakinlah bahawa ada sebab kenapa DIA kata tu bukan utk kita.

Well, panas, hujan, pelangi, ribut, tsunami etc, semuanya diwujudkan dgn sebab.

p/s: Wamakaru wamakarallah, wallahu khairul maakirin.