Friday, July 22, 2011

Entri summary

Ok.. ini entri summary untuk minggu ini..

Alhamdullillah.. minggu ini merupakan minggu yang mencabar, penuh emosi, best dan seronok.. Fokus untuk mencari kerja ternyata membuahkan hasil.. Syukur sangat2!..

FYI, aku mencari kerja (secara online) start dari hari Rabu sehingga Khamis (~ 48 jam).. Ada yang di luar kawasan kampung dan ada yang di kota besar.. Kerja yang dicari tidak terikat pada kos yang aku pelajari. Tetapi lebih kepada kerja yang aku rasa mencabar, sesuai dengan kelebihan dan karakter, tawaran gaji >RM2000 (demanding), berhampiran dengan rumah (1 jam perjalanan masih di consider hampir) dan memenuhi syarat-syarat kelayakan..

Total kerja yang aku apply lebih daripada 10 companies (tak dapat nak quantify the exact number). Dan out of 10 tu, Aku dapat 4 tawaran untuk temuduga.. Syukur sangat-sangat.. Walaubagaimanapun, oleh kerana aku tidak berada di Malaysia dari hari Sabtu sehingga Isnin, maka 3 tawaran terpaksa aku tolak sebab interview dijalankan pada hari Isnin (1 di Perak, 1 di Selangor, 1 di Johor).. 1 lagi tawaran ditolak sebab berkaitan industri automotif (erkkk....! aku memang tak berminat ok).

Setiap hari kita, ada pasang dan surutnya.. Aku pun melalui situasi itu. Kadang-kadang aku give up dan kadang-kadang semangat melampau-lampau.. But, that is LIFE in REALITY (merujuk pada status quo). Apa yang aku belajar ialah life is a rival. Yang bulat tak datang bergolek, yang pipih tak datang melayang. My life story maybe different with you all. Cuma, I learnt a lot from the hardship seperti Kino (watak dalam novel The Pearl) hehe..

Ok la.. Selamat bercuti uollss! I melancong dulu ye.

p/s: Actually, aku share this story because nak bagi tahu kawan-kawan yang masih belum ada kerjaya yang actually kat luar sana, banyak kerja yang tersedia (thumbs up).

5 comments:

scOotBerry said...

relax je..insyaAllah ade la rezki tu...akak cuti 8 bulan kot pas grad aritu..heee!

3p4h said...

Aku suka entri ni.

Kadang-kadang aku give up dan kadang-kadang semangat melampau-lampau..

Moga hati ini tetap percaya pada janji DIA! Mahu kuat juga! =(

9 said...

yeayy semangat2 waja~hehehe

rafiqa cute said...

kan sy dah kata kat PDZA, jgn terlalu memilih,jika kita berusaha dan berdoa pd Allah,insyaAllah kita akan perolehi. tahniah RAMADAN.

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid said...

to budak chOmel:
Yup.. masih bersantai di rumah.. hehe

to 3p4h:
Segenggam TABAH..

to 9:
Semangat Inspira.. :p

to rafiqa:
Thanks. :)