Thursday, March 14, 2013

Dokter 2

sambungan dokter

Ubat sapu yang dokter bagi tu ternyata kurang berkesan.. jadi aku pergi pulak ke klinik dekat ngan area umah..

Dipendekkan cerite, aku pun jumpe lah dokter tu (perempuan)..

",,,dokter, saye sakit kaki la.. "

"..kenape kaki awak?? jatuh motor? basikal?"..

"..Erkk!! (aku bermonolog). Bukan dokter.. kaki saye luke la.. mule-mule kecik je luke tu, tapi lame-lame dah besar"..

"..(aku sambung keterangan)... dokter, saya ni dah jalan macam penguin tau.. sakit betul!"

"..erm.. dokter belek-belek luke kat kaki aku, siap pegang sikit-sikit.. ok lah.. saya bagi awak antibiotik dan krim luke ea".

"ok dokter, terima kasih"..

Akhirnya, dapat gak antibiotik walaupun kos perubatan RM45.00, tapi takpelah.. berbaloi..

Waktu menunggu dokter tu panggil masuk bilik, sempat la tengok satu doa ketika nak makan ubat..

 Ok. Slamat beramal!


No comments: