Tuesday, March 5, 2013

Kelam-kabut

Tarikh 4.3.2013 (Isnin)

Antara hari yang kelam-kabut aku pernah lalui.. Macam-macam hal dalam satu hari (kiraan yang lebih tepat 7.00pagi - 1 petang).

Pagi Isnin ada discussion research with supervisor and student-student research yang lain (master and phd). Topik discussion on 'how to assess dietary intake'. Sounds simple kan? Yes, in actual practice (dalam klinikal setting) memang simple je.. but when it comes to research, benda yang simple pun boleh jadi complicated. Banyak juga la input yang aku dapat.. Thanks to Dr.T.

Dalam kul 10.30am, aku minta izin untuk keluar awal sbab ade kelas kul 11 pagi. Then bile sampai kat klas, dapat la msg dari class rep:

"Class postponed to 4pm because lecturer got emergency".

Ok fine. Tragedi ni standard la kat U_M. Dah paham sangat.So aku pun balik la ke rumah and plan nak ke bank.. Dah sampai bank, amek nombor giliran.. tiba-tiba baru perasan yang aku tertinggal hp kat rumah.. huhu.. terpaksa la patah balik rumah..

Otw nak balik rumah, ada pula van yang berenti tengah jalan sebab nak keluarkan barang-barang dalam van untuk buka gerai kat tepi jalan.. ok. Menunggu lah sekejap.. (ada la dalam 10-15 minit). Dalam hati, hopefully la tak terlepas nombor giliran.. Penat nak menunggu..

Dah sampai bank, adehhhhh!! Nombor giliran tu hilang pulak.. cari keliling pinggang tapi tetap tak jumpa. Jadi terpaksa lah ambil nombor giliran yang baru.. huhu..Cuai sangat..

End story, that day memang paling kelam-kabut.. Hope tak berlaku lagi pas ni.. :)


No comments: