Friday, June 3, 2022

Rajuk

Post ni sekadar meluahkan perasaan sahaja. 

Secara prinsipnya, saya percaya kita buat baik pada sesiapa sahaja bukan sebab kita nak balasan yang sama dari orang tersebut. Tapi sebab kita sayang sesama manusia.. 

Lebih-lebih lagi pada sahabat yang kita anggap sebagai kawan baik kita. Saya ada beberapa kawan yang saya anggap rapat dan baik pada saya. Saya sayang kawan-kawan saya. Kalau boleh setiap hari saya bertanya khabar  supaya saya menghargai masa yang ada selagi masih bernyawa. Cukup sekali saya menyesal sebab kehilangan kawan atau kakak angkat saya secara mengejut. Ralat sungguh perasaan sebab tak selalu berhubung dan bertanya khabar. Alasannya, sebab masing-masing sibuk dengan hal dunia sehinggakan saya terlupa untuk menghargai setiap nyawa yang dekat di hati saya. 

Tapi saya cuma manusia biasa. Ada kalanya saya kecewa atau kadang-kadang rasa tak dihargai... apabila setiap mesej saya tidak dijawab malah dibiarkan tergantung. Sedangkan status online. Barangkali sibuk mungkin sahabat saya ini. Jika sekali dua, boleh saya terima. Malangnya, setiap kali begitu. Dan saya perasan mesej saya di mutekan bahkan dimasukkan dalam archive. Sentap juga rasanya.. 


Memang benar kata orang, walaupun kita sayang seseorang tu, tak semestinya orang itu akan sayang dan hargai kita. Saya belajar sesuatu dari hal ini. Kita mungkin bukan sesiapa di mata orang, apatah lagi dianggap sebagai sahabat... 


Saya rasa ada perlunya hubungan sahabat itu saling memberi. Bukan hanya sebelah pihak sahaja yang menghargai. 

Luahan perasaan.

😁

No comments: