Sunday, June 19, 2022

Unfit

Unfit.. itulah keadaan yang selalu membuatkan saya tertekan. Saya dikelilingi kawan-kawan yang amat hebat.  Rezeki saya Allah kurniakan kawan-kawan hebat. Menjadi inspirasi kepada saya untuk lebih berjaya. 

Tapi, dalam masa yang sama, saya amat tertekan. Saya depression. Saya sangat rasakan saya tidak lagi fit dalam dunia pekerjaan saya. Saya bukanlah orang yang berjaya, banyak kejayaaan. Ditempat kerja, siapa yang hebat, akan dihormati, disanjungi dan dikasihi. Siapa yang biasa sahaja, maka tiada tempat dan tiada layanan. 

Kadang-kadang saya perasan ada yang berkawan sebab orang itu hebat. Ada jawatan, dan pangkat. Yang tiada, ibarat melukut ditepi gantang. Sedihkan? 

Itulah hakikatnya dalam pekerjaan saya. Mungkin kerana saya dikelilingi orang-orang hebat, sebab itu saya menjadi tertekan. Hanya Allah yang tahu.. Pesanan untuk diri saya...

Semoga Allah memberikan saya kekuatan untuk mengharungi segalanya. 

😔

No comments: